sekali anda tersungkur, Ingatah bahawa anda tidak mahu tersungkur buat selama-lamanya.

Sunday 26 February 2012

Yes, I'm still student

oh, hey, Assalamualaikum

Dah lama aku tak menulis dalam blog ni. Sibuk dengan sekolah, kelas tambahan, aktiviti kokurikulum, tuisyen. Jadual harian aku memang sangat padat sejak akhir-akhir ini. Mana tak nya, sebelum Matahari terbit aku dah pergi ke sekolah, matahari terbenam baru sampai rumah. See, memang macam ni kut kalau jadi seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan SPM. Sejak aku pergi sekolah dan pulang dengan menaiki bas aku rasa banyak perubahan drastik yang berlaku pada diri aku . Aku jadi lebih banyak menhargai masa. Aku rasa Masa sanggat berharga Dari Emas .


Jadi ketua kelas sangat besar amanah yang diberikan oeh guru dan kawan-kawan. Aku rasa sifat kepimpinan aku masih lagi ditahap yang sederhana. Kadang-kadang aku rasa macam aku tak layak untuk pegang jawatan ini. Tapi bila difikir-fikir balik mungkin ini satu latihan atau peluang yang Allah berikan kepada aku. Entahlah, aku tak dapat nak bertegas dengan kawan- kawan aku. Aku tak pernah marah mereka. Mungkin aku seorang ketua yang boleh bertoleransi . Ceh ceh . HAHA. 

Minggu lepas aku dengan kawan- kawan aku join satu pertandingan. Mereka sepanduk sempena majlis penutupan Maulidur Rasul dengan Kuiz sempena Majlis Tilawah Al-quran ( MTQ). Alhamdulillah, walaupun kami tak menang . Tapi aku rasa, hubungan aku dengan kawan-kawan aku semakin rapat. Bekerjaama dalam  1 kumpulan memang best, lagi best kalau Team Work  sekepala. buat kerja lancar je . :)



Oh yea

Untuk makluman hampa semua,Esok , Isnin 27/02 aku dah start ujian penilaian 1. Aku harap aku tak dapat F lagi untuk Addmaths. Aku perlu korbankan benda yang kecil untuk dapat sesuatu yang besar  . Doakan aku ye :)) ACT,  Buku pun tak baca lagi. Mamfusss, 11 subjek wehh. Ceh ! buat teruk, 





Okay ah, Aku nak chau dulu, nak Lunch, lepas tu sambung study balik.  


No comments: